Thursday, December 23, 2010

Cikolatali Kek

Cikolatali Kek

2 1/2 su bardagi un

1/2 su bardagi kakao (seker eklenmemis)

1 cay kasigi kabartma tozu

3/4 cay kasigi tuz

1/2 su bardagi sut

1/2 su bardagi yogurt

200 gr tuzsuz tereyagi

1 1/2 su bardagi seker

4 buyuk yumurta

1 cay kasigi vanilya extresi ( bulamazsaniz yerine bir cay kasigi su koyun)

1/2 su bardagi ogutulmus ceviz (ben eklemedim)

Yapilisi

1. Firininizi 170 C dereceye getirin. kek kalibinizi biraz tereyagla yaglayin.

2. Un, kakao, kabartma tozu ve tuzu genisce bir kapta iyice karistirin.

3. Ayri bir kapta sut ve yogurdu karistirin.

4. Tereyag ve sekeri mikserinizin kabinda krem gibi olana kadar karistirin, Karisima birer birer yumurtalari ekleyin, cirpmaya devam edin.

5. Mikserin hizini azaltip, unlu karisimi ve sutlu karisimi donusumlu olarak azar azar ekleyin.

6. Kullaniyorsaniz cevizi de bu asamada ekleyin.

7. Kabiniza guzelce yayip 55-60 dakika pisirin.

Kek iyice soguyunca ustunu cikolatali sosla yada krema ile susleyebilirsiniz. Ben sadesini tercih ederim yaninda espresso ile.

Afiyet olsun.

Not 1: Kekin tarifini www.marthastewart.com dan aldim. Orjinal ismi Chocolate Bundt Cake. Biraz degisiklikler yaptim.

Not 2: 1 su bardaginin buyuklugunu Amerikan olculerine gore 1 cup olarak yaptim.

No comments: