Monday, January 06, 2014

Salmon Chowder



Eksi yedilere dusen bu soguk gunlerde az karbonhidratli, bol protein ve sebzeli sicak bir corba yapmaya karar verdim. Cok da yerinde bir karar olmus. Bu corbayi New England Clam Chowder'a benzeterek balikla yaptim. Clam juice koymadim. Biz begendik.









Yarim kilo salmon
Yarim cay bardagi zeytinyag
Bir buyuk bas sogan
Iki dis sarimsak, ince dogranmis
Bir cay kasigi taze zencefil, rendelenmis
uc yemek kasigi un
Iki buyuk patates, kucuk kuplere bolunmus
Bir demet ince kereviz sapi, bir su bardagi dolusu olacak
Bir buyuk havuc, kuplere kesilmis
Bir bardak sut+ crema ben sadece sut kullandim
Thyme bir cay kasigi dolusu, kekik yada zahter deniyor turkcesi, oregano denen kekikden degil.
tuz, karabiber

Zeytin yaginda kucuk dogranmis soganlari bes dakika kavurun. Zencefil ve sarimsaklari ekleyin. Biraz daha kavurup unu ekleyin, iki uc dakika karistirin. Tum kesilmis sebzeleri ekleyip ustunu gecmeyecek kadar su ekleyin. Kaynayinca biraz kisip sebzeler pisene kadar on dakika bekleyin. Sutu ekleyin yine kaynamasini bekleyin. En son kup kup kesilmis baliklari ekleyin. Tuz karabiber serpin. On dakika sonra corbaniz hazir olmustur, afiyet olsun.

No comments: